«Γάλα,μια σταγόνα θησαυρός» 3ο Νηπιαγωγείο Αιγινίου Πιερίας

Milk bucket

Την χρονική περίοδο Μαρτίου-Μαϊου 2016 εκπονήθηκε στο 3ο 2/θ Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Αιγινίου το Καινοτόμο Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων  με τον τίτλο «Γάλα ,μια σταγόνα θησαυρός» .Απώτερος στόχος η ευαισθητοποίηση των παιδιών απέναντι γάλα ως σημαντικό στοιχείο της καθημερινής του διατροφής αλλά και συνειδητοποίηση από μέρους τους ότι το γάλα «δεν αποτελεί» δικαίωμα όλων των παιδιών του κόσμου και ιδιαίτερα των προσφυγόπουλων ή των παιδιών που ζουν σε καταστάσεις πείνας ή πολέμου.

  • Αρχικά ασχοληθήκαμε με τον γάλα και τα συστατικά που το αποτελούν .Έπειτα με τα ζώα που παράγουν γάλα.Κατόπιν με τα είδη του γάλακτος που υπάρχουν στα σούπερ μάρκετ και τέλος με τα προϊόντα  του.
  • Διαβάσαμε παραμύθια και ποιήματα για το γάλα.Αναζητήσαμε στο διαδίκτυο εικόνες ,πίνακες ζωγραφικής και βίντεο με θέμα το γάλα.Μιλήσαμε για το μητρικό γάλα και τη σημασία του.
  • Και μετά περάσαμε στη βιωματική δραστηριότητα.Κάναμε το δικό μας γαλακτοπωλείο μέσα στη τάξη με κουτιά διαφόρων ειδών γάλακτος και συσκευασίες διάφορων παραγώγων του.Όπου τα παιδιά μέσα από το συμβολικό παιχνίδι και το παιχνίδι ρόλων «αγόραζαν» και «πουλούσαν»γάλα,»έπιναν»γάλα,έκαναν συνταγές με γάλα.
  • Σε επόμενο στάδιο καλέσαμε μία διατροφολόγο-γονέα νηπίου όπου μας περιέγραψε αναλυτικά την διατροφική αξία του γάλακτος.
  • Ως συνέχεια της βιωματικής δράσης μας ήταν να φτιάξουμε το δικό μας γιαούρτι στο νηπιαγωγείο και να το φάμε σαν πρωινό την επόμενη ημέρα ,συγκρίνοντας γευστικά το χειροποίητο,σπιτικό γιαούρτι με το εμπορικό και συνειδητοποιώντας ότι τελικά δεν είναι και τόσο δύσκολο να φτιάχνουμε το φαγητό μας μόνοι μας.
  • Ορίσαμε μία μέρα ,συγκεκριμένα την Τετάρτη ως «Γαλακτομέρα» όπου τα παιδιά για δεκατιανό θα έφερναν κάτι γαλακτοκομικό όπως γιαούρτι ,ρυζόγαλο,κρέμα,τυρί,κασέρι.κτλ.
  • Τέθηκε το ερώτημα αν πίνουν γάλα όλα τα παιδιά του κόσμου και αν όχι ποιοι είναι οι λόγοι που συμβαίνει αυτό.Οι απαντήσεις των παιδιών ήταν:δεν πίνουν όλα τα παιδιά γάλα γιατί μερικά αρρωσταίνουν από αυτό,άλλα δεν πίνουν γιατί δεν έχει η μαμά τους λεφτά να τους αγοράσει,άλλα γιατί ζουν μακριά από το σπίτι τους και που να βρουν γάλα,η μαμά μου λέει ότι τα προσφυγόπουλα δεν έχουν φαγητό και έτσι δεν έχουν και γάλα.
  • Έναυσμα μας οι προβληματισμοί των παιδιών ώστε να αναζητήσουμε εικόνες στο διαδίκτυο τόσο για να ευαισθητοποιήσουμε τα νήπια απέναντι στα παιδιά πρόσφυγες  όσο και να εξηγήσουμε τι συμβαίνει με την δυσανεξία στο γάλα.
  • Επόμενη δραστηριότητα ήταν το γάλα σε σχέση με την υγεία των δοντιών και των οστών γενικότερα.Για την καλύτερη κατανόηση από τα παιδιά της σχέσης αυτής καλέσαμε έναν οδοντίατρο σε σε συνεργασία με τον Οδοντιατρικό Σύλλογο Πιερίας ο οποίος μας παρουσίασε ένα κατατοπιστικό βίντεο αλλά και με μία γιγάντια μασέλα και μία γιγάντια οδοντόβουρτσα μας υπέδειξε το σωστό τρόπο να βουρτσίζουμε τα δόντια μας.Ήταν μία καταπληκτική βιωματική εμπειρία για τα παιδιά!
  • Στα πλαίσια της βιωματικής δράσης μας ήταν και η οργάνωση επίσκεψη σε τοπική βιομηχανία παραγωγής προϊόντων γάλακτος όπου τα παιδιά είδαν και εντυπωσιάστηκαν από την διαδικασία παραγωγής τυριού ,κασεριού ,καπνιστού κασεριού.κτλ.Φάγανε για κολατσιό τυρί και κασέρι που τους προσφέρθηκε στο εστιατόριο του εργοστασίου και ντύθηκαν με αποστειρωμένα ρούχα και μάσκες χειρουργείου.Ήταν πραγματικά αξέχαστη εμπειρία την οποία και αποτύπωσαν στο χαρτί κατά την επιστροφή μας στη τάξη!
  • Στις δραστηριότητες μας συμπεριλαμβάνονται η συγγραφή ποιήματος από τα παιδιά με θέμα το γάλα
  • ΓΑΛΑΚΤΟΠΟΙΗΜΑ:

Είμαι η Λίζα                                          Πήρα πολύ γαλά

που ήπια πολύ γάλα                           απ?την αγελάδα

κι έκανα τραμπάλα                              που ήταν όλη μέρα

με την φίλη μου την Ντάλα                μέσα στην λιακάδα.

που είναι από μέρη άλλα.

Και ήρθε μια μπάλα                                Και ήρθε ένας  κύριος

Πάνω στην τραμπάλα                              που φόραγε καπέλο

Μου ?ριξε το γάλα                                     και του ?δωσα και βούτυρο

Και έπεσα απ?τη σκάλα.                           Και σκίουρο μοντελο .

Νάτος και ο σκύλος

που έφαγε ρυζόγαλο

και φώναξε τη φίλη του

να κάνουνε τυρόγαλο.

  • Στα εικαστικά βάψαμε πλαστικά τενεκεδάκια από γιαούρτι ,τα στολίσαμε με διάφορα σχέδια και τα μετατρέψαμε σε γλαστράκια.
  • Τέλος τα κουτιά από γάλα τα παιδιά τα μετέτρεψαν σε υλικό κατασκευών και έφτιαξαν με αυτά το σχολείο τους.Πάνω στη στέγη έγραψαν άλλα μόνα τους και άλλα με την βοήθεια των παιδαγωγών διάφορα μηνύματα όπως;
  • TO ΓΑΛΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙΟΥ
  • ΤΟ 3ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΙΓΙΝΙΟΥ ΠΙΝΕΙ ΓΑΛΑ
  • ΤΟ ΓΑΛΑ ΕΙΝΑΙ ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΠΙΝΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
  • ΤΟ ΣΧΙΛΕΙΟ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙΟΥ
  • ΤΟ ΓΑΛΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΥΓΙΕΙΝΟ

Αυτές ήταν οι δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν στο 3ο Νηπιαγωγείο Αιγινίου με θέμα «Γάλα,μια σταγόνα θησαυρός»

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>